AL VOLTANT DEL CAMP DE CONCENTRACIO DE REUS


El meu padrí va estar tancant al camp de concentració de Reus, segons em va explicar la meva mare. Per internet conec a en Manu Moreno Capdevila que també va tenir el seu padrí tancat al camp de concentració de la Seu Vella. Com és de Reus no em puc estar de preguntar-li sobre la ubicació del camp carcelaria de Reus i em respon:


"Els meus amics historiadors m'han comentat que el camp de Reus va ser un dels més importants conjuntament amb el de Tarragona. En el cas de Reus, en el primers 6 mesos de funcionament, canvià 2 vegades d'ubicació. En un primer moment s'ubicà a l'Institut Pere Mata de Reus, després el passaren a l'antiga escola de treball darrera del vell Hospital Sant Joan de Reus. També va ésser ubicat de manera definitiva en els quarter de cavalleria de l'actual Plaça Llibertat de Reus. Va estar en funcionament desde 1939 al 1942 i disposava d'una capacitat de 3000 presoners. Adjunto fotos antigues d'aquest quarter militar de cavalleria."


També li pregunto a en Lluís Colomes (que em facilita material fotogràfic) que em complementa la informació amb nombroses dades. L'Institut Pere Mata ja va ser emprat com a centre penitenciari durant la Guerra Civil. En ser un manicomi, un recinte tancat, va ser fàcil adaptar-lo com a presó - camp de concentració. Va funcionar del gener de 1939 a l'abril del mateix any. Per altra part, la caserna de cavalleria va funcionar del gener del 39 fins al juliol de 1942. Van estar empresonats uns 3000 republicans.

Ubicació de l'Institut Pere Mata:



Ubicació del camp de concentració de la Caserna de cavalleria:




Llàstima que res recordi el patiment i dolor dels presos antifranquista que romangueren tancats en aquest espai.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

DOCUMENT. LLISTAT PRESOS CAMP DE CONCENTRACIO DEL SEMINARI VELL

ELS BRIGADISTES INTERNACIONALS POLACS DEFENSANT LA CIUTAT DE LLEIDA

LLISTAT DE PRESOS AL BATALLO DE TREBALLADORS DE GARDENY